close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ט"ו בשבט הגיע- פירות יבשים לא רק טעים, גם מזין

מערכת שורשכג שבט, תשעו02/02/2016

הפירות היבשים לא רק טעימים אלא גם מזינים ובריאים

תגיות:

אכילת פירות יבשים הוא בין המנהגים החשובים של חג ט"ו בשבט. לפי המסורת נהוג לאכול את הפירות שקיימים ברשימת שבעת המינים, אבל אין סיבה לוותר על סוגים נוספים וטעימים. הפירות היבשים לא רק טעימים אלא גם מזינים ובריאים. החיסרון היחיד שלהם הוא כמות גדולה של קלוריות, אך מי שעוסק בפעילות גופנית או לכל הפחות שומר על תזונה מאוזנת יכול ליהנות מהם ללא ייסורי מצפון.

מבחינת כמויות, מומלץ לאכול 2-3 תמרים או משמשים ולגוון עם שתי תאנים וכף צימוקים או חמוציות. זהו תחליף יעיל לנשנוש מתוק והוא מתאים לכל שעות היום. התועלת הבריאותית הגדולה ביותר של פירות יבשים

היא מניעת עצירות. הפירות יעילים בטיפול בעצירות בגלל שהם מכילים הרבה סיבים תזונתיים. הסיבים מגרים פעילות מעיים ויש בתוך הפירות היבשים ריכוז סוכר שגורם לחדירת נוזלים מוגברת אל תוך מערכת העיכול בגוף. מעבר לכך, הפירות מרככים את המזון המעוכל במעי ומזרזים יציאות.

פירות יבשים מזינים את הגוף ומחזקים את העצמות. כדאי לאכול כמויות מאוזנות של תאנים, אגוזים ושקדים עשירים בסידן ובקלוריות ולהכין קערת פירות יבשים באופן קבוע ולא רק בחג ט"ו בשבט. מומלץ לחתוך פירות טריים ולהרגיל את הילדים לאכול אותם במהלך צפייה במחשב או בטלוויזיה. כך משנים לאט ובהדרגה את התפריט התזונתי בתוך הבית, ומעודדים הרגלי אכילה בריאים לשמירה על הגזרה.

המלצות לשילוב פירות יבשים בתזונה מאוזנת

כמו עם שאר המאכלים, גם בהקשר של פירות יבשים הסוד הוא באיזון. יש כמה המלצות שמאפשרות שילוב של פירות יבשים בתזונה מאוזנת והגברת היתרונות לעומת החסרונות. מומלץ להרתיח שלושה שזיפים ותאנים בכוס מים ולשתות אותה בבוקר על בטן ריקה כדי למנוע עצירות, ואפשר בכל מקרה להכין כמות למספר ימים ולהוסיף בכל פעם ממתיק מלאכותי כדי להפוך את הכוס ללפתן טעים.

פירות יבשים עלולים לגרום לגזים אם לא צורכים אותם בכמויות הנכונות. ההמלצה היא לאכול שזיפים מיובשים, משמש וצימוקים בגלל שהם מכילים כמות גדולה של ברזל, אך לא לשכוח להגביר את ספיגת הברזל הצמחי עם ויטמין C. זהו ויטמין שקיים בכמויות גדולות יחסית בפירות וירקות טריים, בתותי שדה, בפירות הדר וגם בקיווי, עגבנייה, מלון ופלפלים צבעוניים.

מערכת חיסון חזקה טובה לעור ולשיער ואותה ניתן להשיג עם פירות יבשים כתומים וצהובים. ברשימה הזו אפשר למצוא פפאיה, אננס ומשמש שעשירים בויטמין A ובבטא קרוטן. הם מומלצים לטווח רחב של גילאים ומעולים לחיזוק מערכת החיסון בקרב קשישים ומבוגרים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה